Destilleret vand vs. demineraliseret vand
Lær om grunden til at anvende destilleret vand fremfor almindeligt postevand eller demineraliseret vand.
Underviser du i kemi? Her på siden finder du masser af inspiration til undervisning i kemi.
Lær om grunden til at anvende destilleret vand fremfor almindeligt postevand eller demineraliseret vand.
Få en række spændende forsøg og øvelser i et tværfagligt undervisningsforløb under temaet ”Der er blevet begået en forbrydelse”
Lær om affaldshåndtering af kemikalier, salte og meget mere
For at afgøre om der skal anvendes handsker til kemikalier eller en given arbejdsopgave, og i givet fald hvilken type handske, bør en række faktorer inddrages.
Kromatografi er en laboratorieteknik, der bruges til at adskille blandinger af molekyler. Læs mere om Gaskromatografi og Tyndtlagskromatografi her
Kaliumdichromat er meget giftigt, og derfor forbudt at anvende i folkeskolen. Forstå hvorfor og læs mere om stoffet her.
Find eksperimenter til din naturfaglige undervisning på vores eksperimentplatform Experimentum.dk.
Her finder du alt fra Fysik/kemi eksperimenter til eksperimenter inden for Fællesfaglig Fokusområder.
Vi udvikler undervisningsmateriale af høj kvalitet i tæt samarbejde med undervisere i det danske skolesystem. Erfaring fortæller os nemlig, at de bedste resultater opnås ved at lytte til vores kunders ønsker og behov.
Kemi spiller en betydeligt rolle i vores hverdag - ligefra rengøringen og madlavning til medicin. Det giver altså en forståelse for både vores dagligdag og verdenen omkring os.
Kemi hjælper os med at forklare og forså alt fra simple hverdagsopgaver til komplekse problemstillinger, eksempelvis i forhold til miljøet.
Kemi giver os også mulighed for at udvikle nye materialer, nyt medicin, nye teknologier og måder, at gøre ting på, som i sidste ende kan være med til at booste vores livskvalitet.
For eleverne kan kemi være både sjovt og spændende. Det er nemlig rigtig fascinerende, hvordan kemikalier og materialer opfører sig, når de interagerer med hinanden.
Gør derfor kemitimen endnu mere interessant, når du udfører forsøg med kemikalier, eller lad dine elever bygge molekylemodeller med molekylebyggesæt.
Stort set alle lærer bedre, når de i konkret og overført betydning får jord under neglene.